Veelgestelde vragen

Meest gestelde vragen

Kan ik een grote hoeveelheid kaarten en/of ballonnen tegelijk bestellen?

Via de Salambrate webshop kun je maximaal 20 producten/items per bestelling aanschaffen. Mocht je echter een grote hoeveelheid kaarten of ballonnen willen versturen (meer dan 20), dan kun je contact met ons opnemen via ons contactformulier of via Whatsapp op 06 17 45 82 96. Wij zullen je dan een formulier opsturen waarmee je meerdere producten tegelijk kunt bestellen. Je ontvangt dan per e-mail een prijsopgave en achteraf een factuur.

Kan ik een kaart of ballon naar meerdere adressen versturen?

Dit is zeker mogelijk. Voordat je een ballon of kaart in de winkelmand plaatst, wordt je gevraagd om het bezorgadres in te vullen. Vul het adres in waar je de kaart en/of ballon naar toe wil sturen. Bij het uitchecken kun je vervolgens je eigen adres invullen (adres van de besteller).

Kan ik naar het buitenland versturen?

Versturen naar het buitenland is helaas op dit moment niet mogelijk. Levering kunnen alleen in Nederland of België plaatsvinden.

Mocht je op de hoogte willen blijven van verzending naar andere landen, schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief onderaan de pagina.

Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?

Bestel je voor 12:00 uur 's middags, dan wordt jouw bestelling dezelfde dag nog verzonden door ons. Zo zorgen wij ervoor dat jouw kaart zo snel mogelijk bij de ontvanger aankomt! De exacte dag van levering is afhankelijk van PostNL en eventuele vertragingen aan hun kant maar doorgaans wordt het de volgende dag bezorgd (met uitzondering van zaterdagen en zondagen).

  • Maandag vóór 12:00u = dinsdag of woensdag geleverd
  • Dinsdag vóór 12:00u = woensdag of donderdag geleverd
  • Woensdag vóór 12:00u = donderdag of vrijdag geleverd
  • Donderdag vóór 12:00u = vrijdag of zaterdag geleverd
  • Vrijdag vóór 12:00u = zaterdag of dinsdag geleverd
  • Zaterdag of zondag besteld = dinsdag of woensdag geleverd

Wat is de status van mijn bestelling?

Als je een bestelling plaatst ontvang je een bevestiging per e-mail. Vervolgens gaan wij aan de slag om je verrassing zo snel mogelijk bij de ontvanger te krijgen. Je ontvangt een tweede e-mail zodra jouw bestelling is verwerkt en onderweg is naar PostNL voor levering.

Algemeen

Hoe kan ik jullie klantenservice bereiken?

Onze klantenservice is je graag van dienst! Je kunt ons bereiken via Whatsapp op 06 87 111 849 of via ons contactformulier op de website. Wij zullen dan uiterlijk binnen 48 uur na ontvangst een inhoudelijke reactie geven. Uiteraard proberen we dit sneller te doen.

Kan ik mijn bestelling wijzigen of annuleren?

Geplaatste bestellingen kunnen helaas niet meer gewijzigd worden, doordat wij de bestellingen binnen enkele uren al op de post doen. Je kunt ons benaderen via het contactformulier met eventuele problemen en wij zullen zo snel mogelijk een oplossing voorstellen.

Bloemen

Welk formaat zijn de bloemen?

Wij bieden naast kaarten en ballonnen ook droogbloemen aan; deze gaan lang mee en hebben een volle en rijke uitstraling. Er zijn twee formaten droogbloemen, middel en groot. Het middelformaat is 50cm in lengte en 60cm voor de grote droogbloemen.

Hoelang blijven de droogbloemen goed?

Droogbloemen blijven minimaal een half jaar goed, maar door de juiste verzorging en standplaats kun je ervoor zorgen dat je er nóg langer van kunt genieten.

Zet de bloemen op een plek waar de luchtvochtigheid niet al te hoog is. Een badkamer is bijvoorbeeld niet geschikt. Droogbloemen nemen namelijk het vocht op, wat niet goed is voor de levensduur. Verwijder af en toe voorzichtig eventueel wat stof, zodat de bloemen niet dof worden. Je kunt de levensduur ook verlengen door wat haarlak op de gedroogde bloemen te spuiten, zo blijven ze langer in hun vorm en zijn ze minder breekbaar.

Hoe wordt de bloemen verpakt?

Onze droogbloemen worden in kartonnen dozen geleverd en gesloten met Salambrate-tape geleverd. De droogbloemen worden geleverd in inwikkelpapier zoals zichtbaar in de foto's. Er wordt geen vaas geleverd met de bloemen.

Moet ik een kaart bestellen bij mijn bloemen?

Het is in principe mogelijk om een boeket te bestellen zonder kaart en op te sturen naar jouw dierbaren.

Echter, let er dan wel op dat je dan geen bericht bij je droogbloemen kunt meesturen. Dit betekent dat de ontvanger dan niet weet wie de verrassing heeft opgestuurd.

Kaarten & ballonnen

Welk formaat geschenkkaarten biedt Salambrate?

We hebben een standaard formaat en een groot formaat kaarten. Het standaard formaat is 10,5 bij 14,8 cm (uitgeklapt A5-formaat). Het grote formaat is 14,8 x 21 cm (uitgeklapt A4-formaat).

Welk formaat zijn de ballonnen?

Vrijwel al onze ballonnen hebben een diameter van 45 cm. Enkele ballonnen zijn iets groter van maat maar dit kun je terugvinden op de productpagina onder het kopje "Afmetingen".

Wat is de zweeftijd van een ballon?

Onze ballonnen hebben een zweeftijd van minimaal 4 dagen, maar dit is doorgaans meer dan een week.

Hoe wordt de ballon verpakt?

Onze ballonnen worden in kartonnen dozen geleverd en gesloten met Salambrate-tape geleverd. Zodra de ontvanger de deksel opent, vliegt de ballon uit de doos!

Moet ik een kaart bestellen bij mijn ballon?

Het is in principe mogelijk om een losse ballon te bestellen en op te sturen naar jouw dierbaren.

Echter, let er dan wel op dat je dan geen bericht bij je ballon kunt meesturen. Dit betekent dat de ontvanger dan niet weet wie de ballon heeft opgestuurd.

Levering

Wat gebeurt er als de ontvanger niet thuis is?

Staat de bezorger voor een gesloten deur en past jouw pakketje niet door de brievenbus? Dan probeert de koerier het eerst even bij de buren. Ook daar niemand thuis? Dan stopt hij bij de geadresseerde een briefje in de bus voor een nieuwe bezorgafspraak.

De koerier houdt een pakket wat niet bezorgd kon worden 5 dagen in zijn bezit. Daarna zal deze retour gestuurd worden.

Wordt het pakket geweigerd door de ontvanger? Dan zal de koerier deze weer mee terug nemen. Salambrate kan hiervoor niet aansprakelijk gesteld worden. Salambrate zal hiervoor wel contact opnemen met de verzender.

Kan ik de bestelling ook eerst zelf ontvangen?

Het kan zijn dat je liever zelf je kaart en ballon overhandigt aan de ontvanger. Vul dan jouw eigen adres in onder "bezorgadres" voordat je het product aan je winkelmand toevoegt. Wij zullen de ballon en/of kaart dan naar jou sturen.

Mocht je zelf in je kaart willen schrijven, laat dan het tekstvak voor de boodschap in de kaart leeg.

Let wel op: de wenskaart wordt zonder extra envelop geleverd.

Kan ik een melding ontvangen wanneer mijn bestelling is bezorgd?

Wij versturen helaas geen bericht bij aflevering. Je ontvangt wel een bevestiging nadat je bestelling is ontvangen en nadat wij je bestelling hebben verwerkt en deze onderweg is naar PostNL.

Kan ik mijn bestelling naar een postbus sturen?

Past je bestelling door de brievenbus? Dan mag het adres ook een postbus zijn en sturen wij je bestelling gewoon op.

Bij grotere cadeaus, zoals onze ballonnen, belt de koerier aan, dus daarvoor heb je wel een bezoek- of woonadres nodig.

Mijn bestelling is niet bezorgd, wat nu?

Jouw bestelling wordt bezorgd door PostNL. Het kan voorkomen dat PostNL vertraging heeft opgelopen van 1 á 2 werkdagen (Let op: PostNL bezorgt niet op zondagen en maandagen). We willen je graag vragen deze 2 vertraagdagen af te wachten.

Is je bestelling 2 dagen later nog steeds niet aangekomen? Neem dan gerust even contact met ons op via ons contactformulier. We zoeken het graag voor je uit en lossen het voor je op!

Mijn ballon lijkt niet volledig opgeblazen bij levering, hoe komt dit?

Dit heeft waarschijnlijk te maken met de temperatuur van de helium. Wanneer een met helium gevulde ballon in de kou worden gebracht (bijv. tijdens de levering), zal deze tijdelijk krimpen of leeg lijken te lopen. Maak je echter geen zorgen, de ballon zal opnieuw uitzetten als het weer warmer wordt.

Onze ballonnen kunnen het beste worden gebruikt in een koele, droge ruimte op kamertemperatuur. Zo zorg je ervoor dat de ballon zo lang mogelijk blijft zweven!

Betalen & kortingen

Wat zijn de betaalmogelijkheden?

Op dit moment kun je op de volgende manieren betalen:

  • iDeal
  • PayPal
  • Creditcard (Visa en Mastercard)

Hoe kan ik mijn kortingscode gebruiken?

Je kunt je kortingscode invullen bij het afrekenen. Ga naar je winkelwagen en klik op "Afrekenen". Vervolgens kom je in de informatiepagina en aan de rechterzijde kun je je kortingscode invullen.

Kan ik achteraf of gespreid betalen?

Achteraf betalen en gespreide betalingen zijn helaas niet beschikbaar op dit moment. Dit verwachten wij in de toekomst wel aan te zullen bieden.

Laat je e-mailadres achter onderaan deze pagina en blijf op de hoogte zodra wij deze betalingsmethoden toevoegen!

Mijn kortingscode werkt niet, wat nu?

Vervelend dat je kortingscode niet werkt! Dit kan verschillende redenen hebben.

Doorgaans kun je een kortingscode max. één keer gebruiken. Dit betekent dat je kortingscode hierna onbruikbaar is. Ook kan het zijn dat er een uiterlijke datum is waarbinnen je de code kunt gebruiken. Als deze verstreken is, zul je de kortingscode ook niet kunnen gebruiken.

Is dit beide niet het geval en werkt je kortingscode nog steeds niet? Stuur ons dan een bericht via het contactformulier en wij zullen dit zo snel mogelijk voor je oplossen!